MESCİD-İ
AKSA HAKKINDA DEĞİŞİK MÜTÂLAÂLAR (8)
Yine İslam Peygamberi kitâbının
müellifinin yanıldığı bir husus daha var; (Prof.Dr. Muhammed Abdullah, İslam peygamberi,Çeviren:Prof.Dr.
Salih Tuğ,c:1,Shf:140,İrfan Yayıncılık,ist. 1991-1412)
O mi’racı anlatırken Mescid-i Aksanın da yerde olmayıp, gökte olduğunu
anlatır. Yerde olan Kuds-i şeriftir. Hz. Davud’un çilehanesi, inzivâhanesi,
peygamberlerin mescididir...der. “...minel mescidi’l-haramı ile mescidi’l
Aksallezî…” (İsra:1) bahsedilen
şey, O göklerdedir.Binaenaleyh Resûl-ü
Ekrem’in(asm), oraya gidişi rüyasıyla olmuştur, demektedir.
Bunu anlatırken de kendisini böyle düşünmeye sevk eden hususu şöyle
anlatıyor; “Aksa” uzak demektir. Halbuki Mescid-i Aksa, Harem-i Şerife çok uzak
değildir. Kur’an Rûm suresinde “Yakın yer arz” (Rum:3) diyor.
Romalıların bulunduğu, İranlılarla savaş yaptığı yere en yakın diyor. Halbuki
yer, Kuds-i şerifte Mescid-i Aksa ona uzak diyor. Demek ki “Yakın yer arz“(Rum:3) olan
yer. Bir yere uzak deniyorsa; Mescid-i
Aksanın yerde değil gökte olması lazım. Çok uzak olması lazım diyor. En uzak
Mescit semalarda bulunan bir mescid’dir kiburaya melekler Allah’a devamlı bir şekilde ibadet etmek üzere gelir dururlar.Resululah’ın bir hadisinde gerçekten de ifadesini bulduğu
gibi,Mekke’dekiKâ’be’den çizilecek bir dik çizgi doğruca bu semâvi Mescid’e
varır;diğer bir ifadeyle,bu semâvi Mescid’de bir taş,faraza arzın çekimine tâbi
olarak düşse tam Kâ’be’nin damına isabet eder. (Prof.Dr. Muhammed Abdullah, İslam
peygamberi,Çeviren:Prof.Dr. Salih Tuğ,c:1,Shf:140,İrfan Yayıncılık,ist)
Cevap;
1)Kur’an-ı Kerimde o da var, o da var doğru ama, orada başka maksatla
anlatılıyor, beride başka maksatla anlatılıyor. Birisinde devlete göre bir
yakınlık, “Hemen yanı başında”. (Rum:39) Romalılar,
İranlılara galebe çalacak, burnunuzun dibinde demek. Öbürü de “...İlel Mescidi’l
Aksa...:” (İsra:1) Resûl-ü Ekrem’in yaya yürümesi hesabıyla diyor ki
çok uzaktır. Bir insan yaya gitse ancak kırk günde varabilir. Bu kadar uzak bir
mesafe, Mescid-i Aksa, işte oraya gitti.
I)-Başta Buhari, Müslim, Ahmed b.
Hanbel, Tabarâni,
Bezzâr
gibi en mûteber
kitaplar, Mescid-i Aksadan bahsediyorlar. Gökte değil yerde bir Mescid-i
Aksadan bahsediyorlar: “Üç mescitten başka mescitlere Şedd-i rihâl yapılmaz Şu
üç mescide ibadet için koşulur: Mescid-i Haram, Mescid-i Aksa ve benim şu
mescidimdir.” Sahih-i Buhari, Ebü
Abdilleh,Muhammed B. İsmail; Salat:9,Mescid-i Mekke:1,6,savm:67,Saiyd:26,
El-Mektebetü’l-İslamiye, İstanbul-1979; Sahih-u Müslim,
Hacc:511,415,Ebu’l-Huseyn el-Haccac en-Neysaburi;
el-Mektebetü’l-İslami,İstanbul-1955)
II)-Ahmed b. Hanbel müsnedinde, Tabarani, mûcem, evsât
ve sağîrinde
ve Bezzâr
rivayet ediyorlar; “Benim şu mescidimde kılınan namaz, Mescid-i Aksa hariç,
diğer mescitlerden bin kat daha hayırlıdır” Ennesai es-Sünen
,Mesacid:4,7;Menasik:124;Daru’l Mar’ufe,Beyrut,1992; İbn-i Mace; es-Sünen,İkamet:195;Daru’l
İhyai’l-Kütübi’l –Arabiyye,Mısır 1952; Ed-darimi,Abdullah b. Abdirrahman;
es-Sünen;Salat:131,Daru’l – Kitabi’l- Arabi,Beyrut,1987) başka bir rivayette; “Mescid-i
Haram hariç” (Sahih-i Buhari,
Tecrid-i Sarih, Tercemesi,Mütersim:Kamil Miras,cilt 4,sfh:198,H.No:605, Türk
Tarih Kurumu Basımevi, 1960 Ankara) buyurdular. Şayet Mescid-i Aksa yerde olmasaydı,
orada namaz kılma mevzu olmazdı...
Mecma-üz-Zevâid karıştırılsa en azından yüz kadar hadis,
Mescid-i Aksa’nın gökte değil, yerde olduğunu anlatır. (El Heysemi,Ali b.Ebibekr
Nüruddin;Mecmeu’z-Zevâid ve
Menbeu’l-Fevâid,ı,x,Daru’l-Kitabi’l-Arabi,Beyrut-1967)
Burada çok ciddi bir yanılma var, selefe, cumhur’a muhalefet var. (M. Fethullah
Gülen’in 13 Şubat 1976 tarihli “ Miraç ve Şakk-ı Kamer Mucizeleri” isimli
vaazından özetle alınmıştır)
ӿӿӿ
Necdet İÇEL
Yorumlar
Yorum Gönder